En lille snitte

For et par uger siden bagte min ældste datter hindbærsnitter efter opskrift fra Cathrine Brandts blog, en blog som jeg virkelig frekventerer ofte her i min barsel. Jeg har endnu ikke bagt noget efter hendes opskrifter som ikke sad lige i øjet. 
Hindbærsnitterne var helt perfekte. Kagedejen var lækker vaniljeprikket og smagte så godt at jeg sagtens kunne ha spist den uden syltetøj og glasur. 
Forleden skulle vi have besøg af min søster og hendes kæreste. Min søster har haft fødselsdag siden jeg så hende sidst så hun skulle forkæles med både gaver og yndlingssnitterne. Denne gang stak jeg bundene ud med en lille rund form, det var meget meget nemmere at styrer bageprocessen og jeg var sikker på at de alle passede sammen. Halvdelen af snitterne havde jeg kogt rabarbermarmelade til af de første sprøde rabarber fra haven. MUMS de blev gode. Til forskel fra de meget søde hindbærsnitter var rabarbersnitterne helt perfekt balanceret mellem det syrlige og det søde. Det er ikke sidste gang jeg serverer rabarbersnitter. Søndag var der lidt dej tilbage så jeg rullede dejen ud, forede et lille fad med den og fyldte op med snittede rabarber og æbler i tern. Frugten blev drysset med sukker, kanel, vanilje og lidt maizena. Det var absolut ikke den smukkeste tærte jeg har bagt, men serveret med flødeskum var det altså en af de lækreste. 
Min datters lækre snitter drysset med både krymmel og guldglimmer. Der var ikke et øje tørt og en mund der ikke løb i vand. 

De skønne rabarbersnitter farvekoordineret med skærebræt af egen produktion. 


Kommentarer

Populære indlæg